miercuri, 16 martie 2011

Fantezie

          Fantezii in miez de noapte.




                                         17 Martie 1934
                                              Bucuresti


                         Mon petit ami, 




          Ma asteptam sa imi scrii astazi. Dar cand s-a facut vremea cinei si domnisoara ne-a chemat la masa, mi am dat seama ca nu va mai aduce postasul vreo scrisoare de la tine. Dupa lectia de pian, am stat cu Vera de vorba si mi-a fost rusine sa ii spun ca nu mi-ai trimis inca nici o scrisoare. Ea e atat de fericita, Mitica trebuie sa vina peste doua luni de la Paris, posibil sa se casatoreasca. Mitica i-a promis ca va aparea anuntul casatoriei lor la ziar. Vera e incantata, mi-a spus ca vrea sa mearga cu mine la croitoreasa mamei sa ii faca o toaleta dupa un model dintr-o revista a domnisoarei, ea chiar crede ca domnisoara o sa o lase sa se intalneasca cu el fara a fi nimic oficial inca.
          Maine cred ca vom merge sa ne cumparam haine pentru serata de Pasti de la Ambasada Frantei. Mi-ar placea sa imi cumpar niste pantofi "Mociornita", dar nu stiu daca se vor potrivi cu rochia. Azi dimineata cand a sosit baiatul cu ziarele, nu am putut citii "Curentul", domnisoara nu ne mai lasa. 
7 iunie 1936
         Eugen isi termina studiile in toamna, ii este frica, poate nu o sa fie numit profesor in Bucuresti, poate reuseste tatal tau sa il ajute cumva. Poate am uitat sa iti spun, dar sunt deja trei ani de cand nu mai publica la revista domnului Arghezi. Zilele trecute mi-a oferit si mie volumul sau de poezii cu un autograf : "Pour Astrid, ma cherie cousine. Eugen" . Cred ca anul acesta i se va mai tipari un livre d'essais. C'est tres joli mon cousin.
         Astept un semn de la tine cat de curand. Stiu ca nu ai timp, dar sper ca macar pentru a-mi asterne un rand iti vei gasi o clipa.
    
                              Je t'embrasse de tout mon couer,
                                                       Astrid.                                                          

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

free counters